Waarom we parels vaak later aankopen (B2B)

01/06/2021 14:39 - Tips

Parels? Daar wacht je toch niet mee?

 

Al langere tijd stellen we vast dat vele juweliers bij het samenstellen van hun aanbod voor het seizoen hun parels vaak als laatste aankopen. Er wordt eerst gekeken naar de juwelen, horloges en pas op het einde kijkt men dan hoeveel plaats of budget er nog over is om hun aanbod parels terug aan te vullen.

Uit eigen ervaring leerden we dat hiervoor meestal twee redenen aan de basis voor liggen. Allereerst is er vaak een minder uitgesproken voorkeur en kennis van parels. Om hier dan een groter deel van het besteedbare budget aan te geven wordt dan ook snel als een groter risico gezien, ten opzichte van juwelen waar men beter mee vertrouwd is en de vraag beter kan inschatten.

Een tweede reden die we van onze klanten soms aangereikt krijgen, is het gebrek aan vernieuwing bij parels, wat zich ook wel vertaalt in het klassieke imago dat aan parels hangt. Een perceptie die breed gedragen wordt en niet zonder reden, daar de meest gedragen parels wit en rond zijn.

Hoeft dit een probleem te zijn voor een juwelier? Niet noodzakelijk.
Hebben wij als groothandel in parels er baat bij u hierop te wijzen? Absoluut.

U zal ons dus even de vooringenomenheid moeten excuseren, maar als u daar door kan kijken zal u zien dat wij hierbij slechts willen helpen en de wereld nog wat enthousiaster willen maken voor de mogelijkheden met parels. Sharing is caring, toch?

Laat ons eens kijken wat we in rekening kunnen nemen om u weer wat vertrouwder te maken met uw aankopen van parels en pareljuwelen enerzijds en hoe we ze nog beter aan de wereld kunnen tonen.

Eerst en vooral zijn twee zaken belangrijk om aan te halen. Ten eerste is het zo dat de stempel “klassiek” vaak ten onrechte als negatief wordt bekeken, terwijl dit eigenlijk meer “altijd goed” betekent dan “ouderwets”. Wanneer iets ouderwets terug in de mode komt is het retro, iets klassieks blijft altijd zijn markt en moment hebben en is daardoor steeds een goede aanvulling in het aanbod van de winkel. Er wordt tegenwoordig misschien iets te snel met de term “tijdloos” uitgehaald, voor stukken die de tand des tijds niet overleven. Misschien zelfs het volgende seizoen niet halen…Bij parels kan je echter na meer dan 3000 jaar wel spreken over tijdloos lijkt ons. Moet gezegd, de mode zal hier natuurlijk altijd zijn rol spelen en tot in zekere mate zijn cyclisch karakter doorgeven aan bepaalde juwelen.

Ten tweede is dit tijdloze klassieke karakter net wat voor vele mensen werkt en hun aantrekt naar o.a. parels, net omdat ze hiermee vertrouwd zijn en men dus weinig kan mis doen met parels. We omarmen dus met plezier de klassieke stempel en zoeken gretig naar wat werkt voor ons en ons doelpubliek.

Wat als we parels willen neerzetten als een meer hedendaags product en zo nieuwe mensen aantrekken? Wij raden aan om het simpel te houden en te focussen op combineren.

Tip 1: Breng kleur in je aanbod door je parels met kleurstenen te mixen, of parels in andere kleuren te kopen. Parels hoeven niet steeds gecombineerd te worden met parels, het ziet er juist heel mooi en interessant uit om juwelen met kleurstenen te combineren met parels. Dit kan enerzijds door in het zelfde juweel zowel parels als kleurstenen te gebruiken, ofwel door bijvoorbeeld een collier te combineren met een ander type juwelen. Om de samenhang wat te versterken raden we hier aan wel te werken met het zelfde kleur goud. Er is anderzijds ook een heel rijk gamma aan natuurlijke kleuren te verkrijgen in parels dus we hoeven ook niet altijd meer naar het wit te grijpen. We kunnen nog steeds commercieel blijven als we verschillende tinten roze of lichte grijze parels gebruiken en kunnen makkelijk nog iets verder gaan naar bijvoorbeeld bronzen tinten, olie tinten of de verschillende groengrijze tinten van de Tahiti parels.

Tip 2: Reserveer niet altijd een afzonderlijke plaats voor parels in je etalage, maar meng de parels en pareljuwelen juist door elkaar. Op deze manier kunnen klanten geïnspireerd worden, zullen de andere juwelen hun karakter mee afstralen op de parels en presenteer je pareljuwelen ook als alternatief voor mensen die hier niet specifiek naar op zoek waren.

Tip 3: Verrijk je aanbod parels met enkele moderne “design” stukken waarin parels gebruikt worden. De parels zorgen ervoor dat ze steeds makkelijk te combineren zijn, terwijl de vernieuwende designs ze een gedurfde jonge stijl geven. Een goed voorbeeld hiervan is ons Macci merk, waarbij de Eclipse lijn een prachtige herwerking is van hedendaagse designs en Tahiti parels, of onze design oorbellen hieronder:

We hoeven dus helemaal geen grote veranderingen in ons aanbod te maken om een andere perceptie te creëren, maar we kunnen wel meer op maat werken naar ons publiek en zelf bepalen wat het imago van parels en pareljuwelen is dat wij willen meegeven.

Ben je niet vertrouwd genoeg met parels om hiermee aan de slag te gaan? Geen probleem, daarvoor kan je op ons rekenen. We brengen onze ervaring graag mee en maken je volledig wegwijs in de verschillende mogelijkheden, alsook waar je op moet letten bij het aankopen van parels en de zorgen na verkoop (Ook op de blog te raadplegen).

 

Bedankt alleszins om parels een plaatsje te geven in jullie etalages, we genieten er van jullie er mee te zien werken en zullen jullie ondersteunen zover wij kunnen.

Tresoro
 

Terug naar blogoverzicht

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als u doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat u ermee instemtMeer info